Köpek gençlik hastalığı nedir? | Adana Nöbetçi Veteriner

Köpek gençlik hastalığı nedir?

Köpek gençlik hastalığı nedir? Bilimsel adı Canine Distemper Virüs (CDV) olan bu hastalık çok bulaşıcı (özellikle aşısız köpeklerde), öldürme oranı çok yüksek ve nörolojik komplikasyonlarla seyreden bir hastalıktır.

Hangi ortamlarda yaşarlar, duyarlı oldukları ortamlar nelerdir?
Distemper virüsün yaşam süresi soğuk ortamlarda daha uzundur. Donmaya yakın ısılarda 0-4 C arasında haftalarca yaşayabilirler. 65 C altında yıllarca (en az 7 yıl) canlı kalabilirler. 60 C den yüksek ısılarda 30 dakika içinde parçalanırlar. Ultraviyole ışık, sıcak ve kuru ortamlara aşırı duyarlıdırlar.

Hangi canlılara bulaşabilir?
Köpekgillerin büyük çoğunluğu bu hastalığa yakalanabilir. Kedigillerde klinik semptom göstermeden enfeksiyon gelişebilir. Canlı virüs parenteral olarak uygulanırsa insanlarda da enfeksiyon oluşturabilir.

Nasıl Bulaşır?

Enfeksiyonu taşıyan köpeklerin dışkıları, salyaları, idrar, göz yaşı akıntısı ve burun akıntıları virüsü yayar. Hastalığın ortaya çıkması etken alındıktan sonra ortalama 4-10 gündür. Enfeksiyondan sonra 60-90 gün etkeni yayarlar. Hasta olan köpeklerde temas veya aynı ortamda bulunmaları etkeni bulaştırmaya yeterli olur.

Hangi özellikteki köpekler hastalığa daha duyarlıdır, hangileri daha dirençlidir?
Bağışıklık sisteminin hastalığa direnci köpeğin yaşı, ırkı ve etkenin virulansı ile doğrudan etkilidir. Yavrular sütten kesildikten sonraki dönemde anne sütünden aldıkları bağışıklık azalmaya başlayınca enfeksiyona çok duyarlı hale gelirler. Alman kurtları ve Cocker cinsi köpeklerin hastalığa direnci zayıftır. Boxer, pekinese ve İskoç terrierler nispeten daha dirençlidirler.

Nasıl Yapılmalı?
Belirtileri hissettiğiniz anda en yakın Veteriner Kliniği'ne giderek gerekli testleri yaptırabilirsiniz. Köpeğinizin bir müddet gözetim altında kalması gerekebilir. Nöbetçi veteriner klinikleri 7/24 gözetim hizmeti sunmaktadır.

google-site-verification=iXU2ZBswz417ARVyE_Sk7v7S05r6j0zYyXi-cULx0HU

ACİL DURUMLARDA HIZLI BİLGİ ALMAK İÇİN HEMEN ARAYIN